5 blogging myter, du ikke må tro på

5 blogging myter.jpg

Efter 12 år i blogging-gamet har jeg troet, prøvet og hørt det meste.

Og de her myter hænger bare ved.

Flere gange om ugen får jeg spørgsmål til dem.

Eller møder dem på Google.

Og jeg bliver lidt træt hver gang. Ikke på grund af spørgsmålene.

Men fordi, jeg selv brugte alt for mange år på at tro på de her myter og stadig oplever, at de klarer sig bedste velgående.

Så lad os aflive de myter lige nu!

De her myter skal virkelig ikke holde dig tilbage fra, at skabe en succesfuld blog og brand.


1 | Jo, flere blogindlæg, jo flere besøgende

Du blogger, lad os sige 3 gange om ugen, fordi det gør de andre i din niche.

Eller du har læst det ved en ekspert.

Du spytter indhold ud, prioriterer din tid til at skabe en populær og profitable blog, men det rykker bare ikke rigtig.

Eller okay folk kigger forbi, men kommer ikke rigtig tilbage igen til blogindlæg nummer 2, 3 og 4 den samme uge.

Eller ugen efter.

Sandheden er at 2, 3, 4 x blogindlæg ikke er lig med 2, 3, 4 x flere besøg.

Det handler ikke om mængden, det handler om kvaliteten af indholdet, din målgruppe og hvad du vil opnå.

Du kan blogge til, du er blå i hovedet og har hudløse fingre uden at hive flere besøgende ind, hvis dit indhold ikke tiltrækker og konverterer de rigtige besøgende til fans.

Så inden du bare kaster flere blogindlæg ud, krydser fingre for at din SEO slår igennem og bare ét blogindlæg går viralt - stop op.

Tjek:

Hjælper du virkelig dine læsere? Giver dem noget værdifuldt. Gør du en forskel for dem eller du bare trykker “publish” 3-4 gange om ugen, fordi det er, hvad en “god” blogger gør?


2 | Du kan seo-optimere dig til succes

Jojo, du kan spæne op i toppen på Google og hive besøgende ind.

Okay strategi, hvis dit mål er at tjene penge på annoncer.

Der er bare det.

Det er kun en strategi til flere besøgende. Vil du skabe en profitabel og succesfuld blog eller brand, så kræver det, at vi bliver hængende.

Og kommer igen.

Gider dig. Kan lide dig. Har tillid til dig.

At du får taget os fra tilfældige besøgende, til følgere og konverteret os til fans.

Det kræver værdifuld indhold, som passer præcis til os, som kommer forbi. Os du vil tiltrække.

Og det kræver, at du hiver os videre - får dine lange, krogede fingre sat i os og får os til at tage action på netop det, som er det vigtigste for dig:

Det kunne være:

  • Læse endnu mere af dit forrygende indhold, så vi bliver blæst bagover

  • Få os til at hoppe med på din e-mail liste, så du sikrer at du kan invitere os forbi igen

  • Følge dig på sociale medier, så vi får endnu mere af dit brand, dit indhold og får skabt et stærk relation

  • Dele dit indhold, så du bliver set af endnu flere fra den rigtige målgruppe

Du skal seo-optimere din blog og dine blogindlæg til maksimum, men den strategi kan ikke stå alene.

Du skal få os til at blive hængende.

Og komme igen.

3 | Der er for mange blogs

Lad ikke den her holde dig tilbage.

Sidste år lavede jeg et spørgeskema og ind tikkede;

“ Jeg kan ikke skille mig ud, for alle andre skriver om det samme”

“Jeg er ikke unik”

“Jeg kan ikke skabe indhold for jeg har ingen originale ideer”

Og gang på gang møder jeg den i indbakken, i kommentarfeltet og ved klienter. Den er tricky , for det handler om mindset, dine overbevisninger.

Ofte stikker det nemlig dybere end bare; Alle andre blogger om det samme.

Det kræver, at du egentlig finder ud af, hvad det handler om.

Det kunne måske være:

  • At du frygter du ikke er godt nok?

  • At du frygter at spilder din tid, fordi du ikke tror på du kan gøre din blog succesfuld?

  • At du frygter at blive bedømt

  • At du egentlig ikke er passioneret om emnet, du vil skrive om

  • At det er nemmere at bilde selv ind, at der ikke er plads til dig end at tage action og gå i gang

Der er meget få nye ideer, så i stedet handler det om, at du skal give dit perspektiv og dine erfaringer. Vi oplever alle ting forskelligt.

Ingen kan sige det på den måde, som du kan - med din erfaring, din passion, dine skills, din personlighed - du skal sprinkle “dig” på dit indhold.

Du siger det i din talemåde, din voice, ud fra dine oplevelser og erfaringer.

Og ja, det kræver øvelse - men jo mere du begynder at fokusere på dig selv og dit indhold, jo mere du lytter til din målgruppe - jo mere vil du være i stand til at tale ud fra dig selv.

4 | Planlægning kvæler alt kreativitet.

Nooo.

Ingen vågner op og kan på magisk vis skrive det ene geniale blogindlæg efter det andet - du er nødt til at have en content-strategi og et system. Du er ikke motiveret 24/7

Jeg har ikke tal på, hvor mange gange jeg har siddet og stirret på den blinkende markør, i et hvidt tekstfelt.

Ikke fordi, jeg ikke havde lyst til at blogge, men fordi jeg ...

– ventede.

– På hvad?

Well.

Jeg ventede på ...Den geniale ide.

Jeg troede, at hvis bare jeg granskede min hjerne længe nok, så ville ideen på magisk vis åbenbare sig.

Så ville en helt fantastisk ide til en opskrift, tekst, overskrift komme flyvende lige ind i min hjerne.

Sådan troede jeg, at blogging skulle være.

At være kreativ 24/7. Få geniale ideer.

Det eneste, som der skete var massiv frustration og stress over min blog.

Der gik år på den måde.

For jeg var jo bare ikke planlægning-typen.

Indtil jeg lagde mine overbevisninger på hylden og begyndte at planlægge med en Content Plan.

Stoppede med at “winge” den, håbe, gætte og krydse fingre.

En content plan sikrer, at du præcis ved, hvad du skal udgive, har indhold til månedsvis og kan spytte, med overskud, de rigtige blogindlæg ud - på den halve tid.

Planlægning sikrer kreativitet.

Og en regelmæssig udgivelses af blogindlæg.

Det betyder, at læsere og eventuelle samarbejdspartnere, som kigger med i smug, ved at der er en fast og konsekvent udgivelsesplan. At vi kan forvente mere indhold og du mener det seriøst. Det gør, at vi hænger ved.

Du kender det fra magasiner, populære podcasts, HBO, når de kun udgiver ét afsnit hver uge. Du ved, at der kommer mere og du ved, hvornår – det lægger sig i dit baghoved.

En regelmæssig udgivelsesplan (med værdifuld og gennemarbejdet indhold) virker.


5 | Jo flere besøgende, jo flere penge

Den her er lige så sejlivet, som nr. 1 .

Og den er så svær ikke, at falde i - den evige stræben efter flere.

Flere besøgende, flere sidevisninger, flere followers.

Måske har du hørt den her;

“Når du har 100.000 besøgende, så kan du leve af blogging.”

Well, det kan du også med 10.000 besøgende.

Eller 1000.

Det handler ikke om mængden - det handler - igen - om, at du har tiltrukket de rigtige besøgende for dig.

Og at du får dem konverteret til fans og kunder.

Og så lige en sidste..

Hvis du måske også venter.

Fordi du tænker;

En blog skal opdages

Lad os være ærlige her.

Internettet er et ret støjende, overfyldt sted. Det vælter ud med indhold, og der er mere konkurrence om opmærksomheden end nogensinde før.

Læserne er der, og vi labber indhold i os, men blogger du og håber - så kommer du til at vente længe.

Jeg tænkte selv, at hvis bare jeg bloggede længe nok, lavede masser af indhold til alle og kommentere ved andre, så ville jeg blive opdaget.

Så ville det “vende” og min blog vil gå til det næste niveau.

Det skete ikke.

Det sker ikke.

Ser du ikke resultater fra din blogging og dit brand, så vil flere blogindlæg, flottere webdesign, flere post på sociale medier, kommentarer hos andre, krydsning af fingre ikke være løsningen.

Succesfuld blogging handler ikke om et omfattende netværk, smarte logoer, hundredvis af blogindlæg eller et catchy navn.

Det handler om, at du beslutter, at nu er det nu og går i gang med de rigtige strategier og systemer.

Du er nødt til at have en strategi for, hvordan du vil skille dig ud, få fingre i din målgruppe og få os til at blive hængende.

Så hvad skal du gøre lige nu?

Du skal …

Spørge dig selv om indbildte myter  … skal være årsag til, at du hver eneste dag skal holde dig tilbage fra at blive set online og rocke din del af internettet.

Arj, vel..

Skip myter, overbevisninger, undskyldninger, "hvis bare..", "det er også fordi..", “hvad nu hvis..”.

Du kan også skabe en succesfuld blog, brand og business.

Hvilke myter holder dig tilbage?

Louise